четвъртък, 30 септември 2010 г.

Да ти сменят апендисита...

28 септември.
Сашо Диков: "Днес във вестниците излиза някаква секретна стратегия, приета от Министерството на здравеопазването, за 20% доплащане от хората, което ми се струва безумие."
Бойко Борисов: "Аз всеки път съм давал пример - когато отиде човек да му сменят гумите в сервиза, колко пари дава? А когато отидеш да ти сменят апендесита, колко пари даваш? Кое е по-ценно, за да е толкова пъти по-скъпо - да ти оправят двигателя на колата или да ти направят преглед? И ако не се справи Борисова, ще сложа друг, но накрая ще успеем."


Първо Б.Б. очевАдно не знае, че апандисит не се СМЕНЯ, а се изрязва. Но това му е простено - той не е лекар.

Но когато искам да сменя гумата, отивам в аптеката и си купувам нов презерватив за 1-2 лева. Дали ще го купя или не (имам избор - мога да не правя секс), както и да си сменя гумите на колата (защото може и да нямам) - това е мой избор и от него не зависи живота ми. Нито някой ми удържа тези пари задължително, защото един ден може да ми потрябват гуми или презервативи.

Когато обаче ме заболи апендикса, аз мога да умра, ако не взема навреме мерки. И тогава няма да ме интересува дали ми се отпускат пари за гуми, когато на мен ми се налага да вадя пари за операция, независимо че задължително са ми удържали някакви вноски.

А на министър председателя гумите са му без пари (и в прекия и в преносния смисъл) - гумите за колата му ги купува НСО, а здравеопазването му е без пари и без чакане за направление - кеф му в в правителствена, кеф му във военна. А ако е моногамен и презервативи не трябва да купува, ама това е непозволена намеса в личния му живот.

И нека глупакът да се замисли за хората, които са работили 10 години и са си плащали осигуровките, но от над 3 месеца не са ги плащали (защото са съкратени) и нямат право на безплатна здравна помощ. Те откъде ще вземат пари за лечение? Защото нито в правителствена, нито във военна ще ги приемат. Нищо че в Пирогов навремето приеха сина на Симеон Дянков за спешно лечение, при положение че баща му не беше платил грам осигуровки за последните 10 години.

Защото ако човек закъса със здравето затъва в заеми и почва да продава всичко. Дори и колата. А тогава нито гуми, нито сервиз му трябват. И няма избор.

Няма коментари: